TREASURE HUNT (jeu de piste)

Par admin lyc-les-lombards3, publié le mercredi 22 juin 2022 19:47 - Mis à jour le mercredi 22 juin 2022 19:47
detective.jpg

Les élèves de terminale A de Mme Baltimore ont conçu un jeu de piste en anglais autour d’un vol de copies du bac.

Puis ils ont invité le groupe de terminale de Mme Durand a retrouvé ces copies. Une enquête active a alors commencé dans le CDI…

« The students of Madame Baltimore built a treasure hunt, tested by teachers, then several groups of students from other classes.  This treasure hunt was based on a rather simple starting scenario: exam sheets were stolen by a Hogwarts ghost.  Students who went out in the corridors in the middle of the night were tasked with finding them as part of their punishment.  Several clues have been left in the library reserve, notably in books.  The series of clues allowed each group to find a piece of the map of the reserve, on which was indicated the location of the exam sheets.  It was finally Louis's group who found the copies, and therefore won the game ! »

Baptiste FREGANS

Auparavant des volontaires ont testé le jeu avant l’arrivée du groupe de terminale.

Puis quelques jours plus tard, tous les élèves participants se sont réunis autour d’un goûter convivial.